Sigurna Beba

Šta se dešava sa dečijim auto sedištem u nesreći pri prevrtanju?

Šta se dešava sa auto sedištima pri prevrtanju

Koliko god da ih ne želimo, saobraćajne nesreće se dešavaju. Da bi vaši najugroženiji putnici bili što bolje zaštićeni na putu, deca moraju da putuju u visokokvalitetnim bezbednosnim sedištima.

Bezbednost vozača i putnika u saobraćaju je najvažnija. Iako je neosporno da su rezultati testova sudara i zvanični sertifikati važni pokazatelji bezbednosnih performansi auto sedišta za decu, ne mogu postojati garancije protiv nepredvidivih ishoda u stvarnim scenarijima. Zato, moramo se pobrinuti da uvek postoje lekcije koje treba naučiti kada se suočimo sa takvim događajem.

Zahvaljujući Swandoo programu zamene proizvoda, svako njihovo sedište uključeno u nesreću se zamenjuje, a oštećeni proizvod se šalje u firminu laboratoriju za istraživanje i razvoj u Beču na detaljan pregled od strane dizajnerskog i inženjerskog tima. Ovo detaljno ispitivanje pomaže kompaniji Swandoo da identifikuje oblasti za potencijalnu optimizaciju.

– Ako ste bezbedonosni štreber, poput nas, i želite da saznate više o posledicama koje je nedavna nesreća pri prevrtanju imala na sedištu Marie, evo malog uvida u ono što se dešava u laboratoriji sa našim stručnjacima za bezbednost – rekli su iz kompanije Swandoo.

Koje mesto u automobilu je najbezbednije?

ŠTA ZNAMO?

U maju 2022. godine, tročlana porodica je doživela nesreću prevrtanja na nemačkom seoskom putu. Nažalost, oba roditelja su povređena u različitom stepenu, ali na sreću, jednogodišnji putnik koji je sedeo u sedištu Swandoo Marie 3 (u položaju okrenutom “unazad”) nije pretrpeo ni ogrebotinu!

Na osnovu detaljnog izveštaja o nezgodi i slika automobila, vozilo se više puta prevrnulo pri brzini od oko 80 km/h. Uprkos tome što nije bilo udarca ni napred ni pozadi, bočne strane auta su ozbiljno oštećene. Dok je sila prvog udara u nesreći pri prevrtanju mnogo manja nego kod prednjeg sudara, opasnost za putnike dolazi od udara u unutrašnjoj strukturi, pokretnih predmeta, razbijenog stakla i bilo kakvih labavih predmeta unutar vozila.

KAKO JE NESREĆA UTICALA NA MARIE I ŠTA SMO IZ TOGA NAUČILI?

Sedište Swandoo Marie 3 je i-Size, rotirajuće (360 stepeni), te može biti u suprotnom smeru od kretanja vozila (RWF) i u smeru kretanja vozila (FWF).  Posle nesreće poslato je u Swandoo kancelariju u Beču, gde ga je pregledao njihov viši inženjer i stručnjak za bezbednost dece – Florian Königswenger. Analizirajući sedište, on rekonstruiše šta se dogodilo u saobraćajki. Hajde da pogledamo njegove nalaze.

Opšta funkcionalnost

Prvo što se ispituje je funkcionalnost sedišta. Uprkos teškom udaru, sedište Marie je nastavilo da funkcioniše bez ikakvih ograničenja. Rotacija sedišta, podešavanje naslona za glavu, funkcija naginjanja i indikatori na bazi su i dalje bili netaknuti. Takođe, pojas i kopča na njemu nisu pokazivali znakove oštećenja.

Zaštita od bočnog udara

Određene deformacije su pronađene na Side Impact Buddy (SIB) – dodatnoj zaštiti od bočnog udara, koje Marie ima. One su ukazale na silu sa strane i interakciju sa vozilom. To znači da je pravilno pričvršćen SIB ispunio svoju funkciju i apsorbovao deo energije. Ovo naglašava važnost SIB-a i dobar je podsetnik da uvek još jednom proverite da li je zaštita od bočnog udara pravilno postavljena. Takođe i da uzmete u obzir performanse sedišta pri bočnom udaru kada razmišljate koje sedište da kupite.

swandoo-marie-decije-auto-sedistePotporna noga 

Na potpornoj nozi uočene su posledice nesreće, bilo je ozbiljnih ogrebotina. Ali, to je uobičajeno u nesreći pri prevrtanju i one se ne mogu pojaviti pri frontalnom ili bočnom sudaru. Najverovatnije su rezultat rotacije sedišta gore-dole preko ISOFIX ose pri prevrtanju. Osim ovoga, potporna noga je ostala nepromenjena, potpuno funkcionalna i stabilna.

Strani predmeti

Jedna od prvih stvari koje su se isticale prilikom pregleda sedišta su tragovi trave i stakla unutar sedišta. Iako nisu naudili detetu, Swandoo sada testira da li bi pričvršćivanje nadstrešnice pružilo dodatnu zaštitu od takvih elemenata i drugih letećih objekata. Skrećemo pažnju da vodite računa kada krećete na put da nemate previše stranih predmeta u automobilu. To može predstavljati rizik u nesreći!

Dečije auto sedište

Spoljna školjka sedišta pokazala je nekoliko tragova deformacije. Napravljene od polipropilenske plastike, ove bele mrlje nastaju kada se energija apsorbuje tokom udara. Sve u svemu, nije bilo gubitka u funkcionalnosti ili loma školjke.

Slično tome, vidljiva udubljenja na EPP-u (pena sa unutrašnje strane sedišta) su jasan znak sile tokom nesreće pri prevrtanju. Za razliku od drugih materijala kao što je uobičajeni EPS (ekspandirani polistiren), EPP (ekspandirani polipropilen) se ne lomi kada je izložen pravovremenoj primeni sile. Dakle, čak i kada ga slučajni predmeti udare tokom nesreće, on apsorbuje energiju i može se deformisati, ali čuva strukturu.

ŠTA MOŽETE NAUČITI IZ OVE PRIČE?

Prva stvar, kao što pokazuje ova nesreća, jeste da uvek vredi ulagati u visokokvalitetno auto sedište koje je testirano i sertifikovano. To znači vrhunski materijali, pažljiv dizajn i testiranja prema najvišim standardima. Dobro dečije auto sedište će zaštititi vaše čedo čak i u najtežim nesrećama.

Drugo, kada idete na putovanje, ne stvarajte nered u vozilu! Pobrinite se da igračke, flaše i knjige… ostanu bezbedne u vašim domovima. Automobil pun slobodnih stvari može dovesti do više ometanja nego što ste očekivali na putu, kao i da izazove probleme ako se dogodi nesreća. Zato – preduzmite dodatne mere predostrožnosti kada putujete sa decom.

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.